i love Nuffnang :

i love Nuffnang :

Rabu, 27 Julai 2011

Kalaulah Aku Kaya..

hi..
selamat petang rakan blogger..wah tjuk n3 mcm xleh nk blah kan.hik..mmpi ke ape ni??br bgn tdr tetibe t'lintas nk bt n3 ni.pelik kan sah2 sy ngingau ni.bkn la.sy btol2 sdr ni.x ngingau pon.sbnrnye mmg da lm sy t'fikir smue bnde ni.

lately ni kan...
sy suke b'tanya rakan2 sy "kalau la kau kaya,ade byk dt,ape yg kau nk bt'..mcm2 jawapan la ade.ade yg nk smpn kt bank utk hr tua la.klu yg pompuan mostly akan jwb 'SHOPPING.then yg lelaki plk confirm la 'NAK PAKAI KERETA BESAR'.klu da byk dt msti rmai yg puaskan kehendak msing2 kan..

tp sy ni mgkin manusia yg agak pelik kot..
lately ni slalu sgt fikir klu la byk dt rs mcm nk bt 1 tmpt pelindungan khas utk anak2 yatim,org tua & kanak2 t'biar.ikhlas ckp klu dlm tv ade cite sal tmpt mcm ni msti dlm hti t'detik..suatu hr klu aku kaya aku nk ade mcm ni.tp apakan daya sy bkn si kaya yg penuh dgn harta b'juta..

actually sy mmg t'ingin sgt..
nk m'ziarahi rmh org2 tua.selami hti dorg.siyes.kdg2 t'pk knp la ank2 dorg sggp hntr dorg kt situ??hopefully adk bradik sy xkan sggp bt mcm 2.slalu terapkan dlm hti ni sndr "kasih ibu membawa ke syurga kasih bapa sggp berkorban apa saja"

so utk korg lak..
klu kaya apa yg korg akn bt??????

3 ulasan:

  1. hurrmm.. kalau k.leeya kaya & byk DUIT, k.leeya pakat nak bantu org yg tak mampu n p tunai haji. kaya tak lepas tu gaknye yer???? insyaAllah.

    comment sikit; http://way2healthynbeauty.blogspot.com/2011/07/contest-aku-berpuisi-maka-pada-siapa.html

    BalasPadam
  2. Insya Allah k.leeya..smg niat baek kte ni di makbul oleh Allah SWT..

    BalasPadam
  3. impian yang jelas dan bagus..cuma tinggal nak usaha utk capai jer. Make it real n boleh contribute balik kepada orang ramai. Banyak pahalanya ;)

    BalasPadam